بهترين ماسك مو براي موهاي شما ، چه نوع ماسك مويي است؟

۸۶ بازديد

 

انتخاب و خريد ماسك مو مناسب يكي از مهمترين عواملي است كه به داشتن موهاي زيبا و جذاب كمك ميكند. جنس و نوع موهاي افراد متفاوت است پس براي انتخاب ماسك مو مناسب ابتدا بايد جنس موهاي خود را بشناسيم سپس براي خريد ماسك موي مناسب اقدام كنيم.

 

نوع و جنس موهاي خود را بشناسيم

لازم است قبل از انتخاب ماسك يا روغن مو جنس موهاي خود را بشناسيم و همچنين ايرادات مو و پوست خود را بدانيم براي مثال بايد بدانيم كه آيا داراي موي خشك يا چرب هستيم ، داراي موهاي صاف يا فرفري هستيم و در عين حال بايد اشكال موهاي خود را بدانيم بعنوان مثال بايد بدانيم كه مشكل موهاي ما چرب شدن بيش از حد است و يا مشكل شكنندگي و ضعف مو هاست ، و يا از شوره سر رنج ميبريم. پس از شناخت اين عوامل سپس به انتخاب ماسك يا روغن مو مناسب اقدام كنيم.

 

ماسك مو هاي مناسب براي تقويت و جلوگيري از ريزش مو

ماسك موهايي كه حاوي روغن هاي گياهي مانند روغن نارگيل ، شي باتر ، كره كاكائو ، زيتون و … هستند بهترين گزينه براي تقويت و جلوگيري از ريزش مو هستند. عموما ماسك يا روغن هاي موي كه حاوي ويتامين هاي A , B و مخصوصا ويتامين E هستند به تقويت بيشتر مو و جلوگيري از ريزش مو كمك بسزايي ميكنند.

 

روغن و ماسك مو هاي مناسب براي درخشندگي و نرمي مو



ماسك مو روغن نارگيل يكي از بهترين گزينه ها براي درخشندگي و نرمي مو است.

روغن نارگيل غني از پروتئين و اسيدهاي چرب، ويتامين بي  و سي ، روي ، پتاسيم و آهن است. روغن نارگيل يكي از بهترين راه هاي درمان براي موهاي خشك است كه تا كنون از آن استفاده شده است. يك شيشه روغن نارگيل تازه خريداري كرده و هر زماني كه ممكن است موهايتان صدمه ببيند (مانند زمستاني سخت يا تابستاني داغ) يا هر زماني كه متوجه شديد روند مراقبت از مويتان چيزي كم دارد، بسادگي آنرا به موهايتان بماليد.

روغن را بخش به بخش موهايتان بماليد و پوست سرتان را با آن ماساژ دهيد. سپس موهايتان را در يك حوله ي گرم پيچيده و آنرا براي ۱۵ تا ۲۰ دقيقه رها كنيد. در نهايت موهايتان را مانند هميشه آب كشي كرده، بشوييد و به آن نرم كننده بماليد.

روغن املا

آمله، آملا و يا آملج همگي نام هاي ميوه اي هستند كه در جنگلهاي مرطوب هندوستان و در نواحي از سيستان و بلوچستان مي رويد اين ميوه داراي مقادير زيادي ويتامين ث بوده و شكلي شبيه آلو دارد. از ميوه آمله روغني تهيه مي شود كه هندي ها در تمامي مراسم هاي ويژه مذهبي خود براي تقويت موي سر و صورت استفاده مي كنند كه باعث تيرگي و درخشندگي موهاي سر و صورت نيز مي شود، در ايران قديم و دوران صفويه نيز براي تقويت سبيل و ريش از روغن املا استفاده مي شده.

 

روش مصرف روغن املا


تقويت، حالت دهنده و نرم كننده موهاي خشك : در صورتي كه پوست سر و همچنين موهاي خشكي داريد هر شب چند قطره روغن را داخل كف دست ريخته و موها و پوست سر را ماساژ داده و روز بعد سر را شستشو كنيد، اين عمل هم باعث نرم شدن ، تقويت و از بين رفتن خشكي و پوسته پوسته شدن سر خواهد شد.

تقويت ريش و سبيل : ابتدا محل را با استفاده از شامپو بچه كه هم باعث تميزي و هم باعث نرمي و درخشندگي موهاي صورت خواهد شد شستشو كرده و سپس با روغن محل هاي مورد نظر را چرب كرده و ماساژ دهيد.

پيشگيري از سفيدي زودرس موهاي سر و صورت : استفاده ي مداوم از روغن آمله( روغن املا ) در جهت پيشگيري از سفيدي و همچنين تيرگي و درخشندگي موهاي سر و صورت بسيار موثر خواهد بود.

روغن املا معمولا محصول كشور هاي هندوستان و پاكستان است كه با بسته بندي هاي مختلفي عرضه مي شود.



فروشگاه اينترنتي اروند كالا

 

اروند كالا از سال ۱۳۹۳ فعاليت خود را در زمينه محصولات بهداشتي و خوراكي آغاز كرده است و يكي از فروشگاههاي آنلاين پيشرو در اين زمينه است. تمامي محصولات آن داراي هفت روز تضمين و گارانتي برگشت هستند.

فروشگاه اينترنتي اروند كالا با داشتن بيش از دو هزار محصول بهداشتي اعم از ماسك مو، روغن و تونيك مو ، شامپو و صابون، مسواك و خمير دندان و …  يكي از بهترين گزينه هاي براي انتخاب ماسك و روغن موي مناسب براي مو هاي شماست

 

اروندكالا هم اكنون امكان ارسال به سراسر كشور را دارد و همواره ارسال براي سبدهاي بالاي صد هزار تومان رايگان است .

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.